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Bill C-621

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C-621
C-621
Third Session, Fortieth Parliament,
Troisième session, quarantième législature,
59-60 Elizabeth II, 2010-2011
59-60 Elizabeth II, 2010-2011
HOUSE OF COMMONS OF CANADA
CHAMBRE DES COMMUNES DU CANADA
BILL C-621
PROJET DE LOI C-621
An Act to amend the Broadcasting Act (loudness of television advertisements)
Loi modifiant la Loi sur la radiodiffusion (volume acoustique des messages publicitaires à la télévision)


first reading, February 10, 2011
première lecture le 10 février 2011


Mrs. Grewal

403260
Mme Grewal



SUMMARY
This enactment requires the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission to make regulations under the Broadcasting Act to limit the loudness of advertisements broadcast on television.
SOMMAIRE
Le texte oblige le Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes à prendre un règlement en vertu de la Loi sur la radiodiffusion afin de limiter le volume acoustique des messages publicitaires à la télévision.
Also available on the Parliament of Canada Web Site at the following address:
http://www.parl.gc.ca
Aussi disponible sur le site Web du Parlement du Canada à l’adresse suivante :
http://www.parl.gc.ca

3rd Session, 40th Parliament,
3e session, 40e législature,
59-60 Elizabeth II, 2010-2011
59-60 Elizabeth II, 2010-2011
house of commons of canada
chambre des communes du canada
BILL C-621
PROJET DE LOI C-621
An Act to amend the Broadcasting Act (loudness of television advertisements)
Loi modifiant la Loi sur la radiodiffusion (volume acoustique des messages publicitaires à la télévision)
Her Majesty, by and with the advice and consent of the Senate and House of Commons of Canada, enacts as follows:
Sa Majesté, sur l’avis et avec le consentement du Sénat et de la Chambre des communes du Canada, édicte :
1991, c. 11

BROADCASTING ACT
LOI SUR LA RADIODIFFUSION
1991, ch. 11

1. The Broadcasting Act is amended by adding the following after section 10:
1. La Loi sur la radiodiffusion est modifiée par adjonction, après l’article 10, de ce qui suit :
Regulations respecting loudness of advertisements

10.1 The Commission shall make regulations limiting the loudness of television advertisements in accordance with the practices set out by the Advanced Television Systems Committee in the document entitled ATSC Rec­ommended Practice: Techniques for Estab- lishing and Maintaining Audio Loudness for Digital Television or other practices approved by the Commission.
10.1 Le Conseil doit, par règlement, limiter le volume acoustique des messages publicitaires à la télévision conformément aux pratiques énoncées dans le document de l’Advanced Television Systems Committee intitulé ATSC Recommended Practice: Techniques for Estab- lishing and Maintain­ing Audio Loudness for Digital Television ou à d’autres pratiques approuvées par le Conseil.
Règlement : volume acoustique des messages publicitaires

REGULATIONS
RÈGLEMENT
Making of regulations

2. The Canadian Radio-television and Telecommunications Commission shall, within one year after this Act comes into force, make the regulations referred to in section 10.1 of the Broadcasting Act as enacted by section 1.
2. Dans l’année suivant l’entrée en vigueur de la présente loi, le Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes prend le règlement visé à l'article 10.1 de la Loi sur la radiodiffusion, édicté par l’article 1.
Prise du règlement

Published under authority of the Speaker of the House of Commons
Available from:
Publishing and Depository Services
Public Works and Government Services Canada
Publié avec l'autorisation du président de la Chambre des communes
Disponible auprès de :
Les Éditions et Services de dépôt
Travaux publics et Services gouvernementaux Canada