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Bill C-44

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RECOMMENDATION
Her Excellency the Governor General recommends to the House of Commons the appropriation of public revenue under the circumstances, in the manner and for the purposes set out in a measure entitled “An Act to amend the Canada Transportation Act and the Railway Safety Act, to enact the VIA Rail Canada Act and to make consequential amendments to other Acts”.
SUMMARY
Part 1 amends the Canada Transportation Act. Certain amendments apply to all modes of transportation, including amendments that clarify the national transportation policy and the operation of the Competition Act in the transportation sector, change the number of members of the Canadian Transportation Agency, create a mediation process for transportation matters, modify requirements regarding the provision of information to the Minister of Transport and modify and extend provisions regarding mergers and acquisitions of air transportation undertakings to all transportation undertakings.
This Part amends the Act with respect to air transportation, in particular in relation to complaints processes, the advertising of prices for air services and the disclosure of terms and conditions of carriage.
This Part amends the Act with respect to railway transportation. It includes the creation of a mechanism for dealing with complaints concerning noise resulting from the construction or operation of railways and the modification of provisions relating to the setting of rates payable by shippers for transport of goods and of provisions dealing with the transfer and discontinuance of operation of railway lines. It also establishes a mechanism for resolving disputes between public passenger service providers and railway companies regarding the use of railway company equipment and facilities.
This Part amends the Act to establish an approval mechanism for the construction or alteration of international bridges and tunnels and to provide for the regulation of their operation, maintenance and security.
Part 2 amends the Railway Safety Act to include provisions for the appointment of police constables with respect to railway companies and procedures for dealing with complaints concerning them.
Part 3 enacts a new Act governing VIA Rail Canada, including its mandate to provide passenger rail service in Canada.
Part 4 makes consequential and coordinating amendments and provides for the coming into force of the various provisions.
RECOMMANDATION
Son Excellence la gouverneure générale recommande à la Chambre des communes l’affectation de deniers publics dans les circonstances, de la manière et aux fins prévues dans une mesure intitulée « Loi modifiant la Loi sur les transports au Canada et la Loi sur la sécurité ferroviaire, édictant la Loi sur VIA Rail Canada et modifiant d’autres lois en conséquence ».
SOMMAIRE
La partie 1 modifie la Loi sur les transports au Canada. Certaines modifications visent tous les modes de transport. Entre autres, elles clarifient la politique nationale des transports et l’application de la Loi sur la concurrence en matière de transport, modifient le nombre de membres de l’Office des transports du Canada, créent un processus de médiation et modifient les dispositions régissant la communication de renseignements au ministre des Transports. Outre qu’elles modifient les dispositions régissant les fusions et les acquisitions d’entreprises de transport aérien, les modifications prévoient leur application à tous les modes de transport.
Certaines modifications sont propres au transport aérien; elles visent notamment le traitement des plaintes, la publicité du prix des services aériens et la communication des conditions de transport.
D’autres modifications sont propres au transport ferroviaire. Entre autres, elles prévoient la création d’un mode de règlement des plaintes portant sur le bruit produit par la construction ou l’exploitation de chemins de fer, régissent la fixation des prix exigés des expéditeurs pour le transport de leurs marchandises et modifient le régime applicable au transfert ou à la cessation d’exploitation des lignes de chemin de fer. De plus, elles prévoient un mécanisme de règlement des différends relatifs à l’utilisation d’équipements ou d’installations des compagnies de chemin de fer par les sociétés de transport publiques.
Enfin, de nouvelles dispositions subordonnent la construction et la modification des ponts et tunnels internationaux à l’obtention d’un agrément et régissent leur exploitation, leur entretien et leur sûreté.
La partie 2 modifie la Loi sur la sécurité ferroviaire afin de permettre la nomination d’agents de police à l’égard des compagnies de chemin de fer et de régir le règlement des plaintes concernant ceux-ci.
La partie 3 édicte une nouvelle loi qui régit VIA Rail Canada et qui précise sa mission : assurer un service de transport ferroviaire de passagers au Canada.
La partie 4 comporte les modifications découlant des autres parties et les dispositions de coordination et d’entrée en vigueur.
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