Bill C-239
If you have any questions or comments regarding the accessibility of this publication, please contact us at accessible@parl.gc.ca.
Summary |
Sommaire |
This enactment amends the Excise Tax Act by allowing books and audio and video recordings that are designed primarily to teach reading, writing and comprehension skills to be qualified as zero-rated, which means that they are taxable but at a rate of 0%. |
Le
texte modifie la Loi sur la taxe d’accise afin d’inclure les livres et
les enregistrements sonores et magnétoscopiques principalement conçus pour
l’enseignement de la lecture, de l’écriture et de la compréhension parmi les
fournitures détaxées, c’est-à-dire les fournitures assujetties à un taux de
taxe de 0 %. |
|
1st
Session, 38th Parliament, 53
Elizabeth II, 2004 House of Commons of Canada Bill C-239 |
|
1re session, 38e législature, 53 Elizabeth II, 2004 Chambre des communes du
Canada Projet
de loi C-239 |
|
|
|
An Act to
amend the Excise Tax Act (literacy materials) |
|
Loi
modifiant la Loi sur la taxe d’accise (matériel d’alphabétisation) |
|
|
R.S., c. E-15 |
Her Majesty, by and with the advice and consent of the Senate and House of Commons of Canada, enacts as follows: |
|
Sa Majesté,
sur l’avis et avec le consentement du Sénat et de la Chambre des communes du
Canada, édicte : |
|
L.R., ch. E-15 |
|
1. Schedule VI of the Excise Tax Act is amended by adding the following after Part X: |
|
1.
L’annexe VI de la Loi sur la taxe d’accise est modifiée par
adjonction, après la partie X, de ce qui suit : |
|
|
|
PART XI |
|
PARTIE XI |
|
|
|
LITERACY MATERIALS |
|
MATÉRIEL D’ALPHABÉTISATION |
|
|
|
1. A supply of printed
books, audio recordings or video recordings that are designed primarily to
teach reading, writing and comprehension skills, including those that consist
principally of examples, practise tests and answers. |
|
1. La fourniture de livres imprimés ou d’enregistrements sonores ou magnétoscopi-ques qui sont conçus principalement pour l’enseignement de la lecture, de l’écriture et de la compréhension, y compris ceux constitués en grande partie d’exemples, d’exercices et de réponses. |
|
|